Новини галузі



7 кроків до створення вдалої ТМ: назви та логотипу 

13 вересня 2023

Ми в GlobalExpertUA цінуємо знання та готові ними ділитися з усіма, хто зараз в пошуку.

Сьогодні пропонуємо до вашої уваги перелік кроків необхідних для створення вдалої торговельної марки.
Ці «секрети» для вас зібрала наукова консультантка з питань інтелектуальної власності Global Expert UA Наталія Бегуш. 

7 кроків до створення вдалої ТМ: назви та логотипу
1. Виберіть назву, яка вас приваблює

Назва ТМ повинна бути простою та легко запам’ятовуватись. За дотриманням цих умов нею буде простіше управляти і звісно, вона буде простіше сприйнята клієнтами.
Також врахуйте, якщо ваша ТМ є іноземним словом, слід враховувати сенс, який вона містить в перекладі, чи не несе негативної інформації. 

2. Подумайте над цінністю та сенсом ТМ
Чому важливо вкладати сенс у створення бренду? Назва повинна відображати і суть, і характер вашого бренду, і повинна відповідати тому, як ви бажаєте щоб вас сприймали споживачі. 

3. Подумайте над розширенням бізнесу у майбутньому
Якщо ви плануєте зараз вийти на ринок з певним товаром, наприклад, одягом, але у вас є ідеї, що під цей бренд можна буде створити якісь інші категорії товарів, слід це врахувати. Тому назва повинна бути коректною та не обмежувати вас у розширенні асортименту товару чи послуг. 

4. Здійсніть перевірку ТМ у різних базах
Потрібно перевірити спеціальні Патентні бази, також слід проаналізувати обрану вами назву в інтернеті, соціальних мережах. Це слід обов’язково зробити, щоб ваша назва не використовувалась в схожому контексті та переконайтесь, що ваша назва є відмінною від інших вже існуючих. 

5. Перевірте можливість реєстрації домену
Це цікавий момент, адже зареєстровані ТМ мають право реєструватися в зоні UA. Тим більше, якщо ви плануєте в подальшому створити сайт вашого бізнесу, то слід перевірити, чи зможе ваша ТМ бути зареєстрованою, як домен.

6. Подавайте на реєстрацію вашу ТМ
Зверніться до фахівців у сфері інтелектуальної власності або ж самостійно. Спеціаліст розуміє складність законодавства та правил, пов'язаних із реєстрацією торговельних марок, проаналізує підстави для можливої відмови в реєстрації, коректно заповнить заявку та супроводжуватиме цей процес аж до фінішу. 

7. Розробіть фірмовий стиль та логотип
Розробка фірмового стилю може йти паралельно реєстрації ТМ. Коли ви тільки починаєте свій шлях у побудові власного бізнесу. Або вже після подання заявки на реєстрацію ТМ сміливо займайтеся розробкою вашого логотипу. 

Ці прості, але принципово важливі кроки допоможуть вам оминути ризики та значно зекономити час та ресурси.



Вебінар: Важливість охорони інтелектуальної власності для досягнення успіху бізнесу

11 вересня 2023

За ініціативи ICC Ukraine та за підтримки IP офіс, GlobalExpert.UA та ВГО «Союз експертів України», 7 вересня відбувся вебінар: «Важливість охорони інтелектуальної власності для досягнення успіху бізнесу. Учасниками заходу стали: представники малого та великого бізнесу, автори контенту, митці, експерти, юристи, адвокати та студенти-юристи ВНЗ «Київський університет ринкових відносин» на чолі з завідувачем кафедри права к.ю.н., доцентом Надією Загрішевою.

Модератор та спікер вебінару, голова комісії з питань інтелектуальної власності ICC Ukraine Ігор Стародубов привітав учасників, подякував ICC Ukraine за підтримку у проведенні зустрічі, та представив доповідь на тему: «Поняття об’єкта права інтелектуальної власності». Зокрема, Ігор Стародубов детально розповів про об’єкти права інтелектуальної власності, які існують і що представляє кожен з них. Більш детально зупинився на таких об’єктах права інтелектуальної власності як патенти, які захищають нові інноваційні винаходи та технології, які мають практичне застосування в області медицини, технологій, інженерії та інш. Також, розповів про можливість захисту таких видів інтелектуальної власності як промислові зразки. «Промислові зразки захищають вихід нових оригінальних продуктів на ринок. Це може бути: зовнішній вигляд фари автомобіля, педалі на велосипеді, підносу, чашки, дивану. Тобто, все що може бути елементом дизайну може бути елементом промислового зразка».

Крім того, Ігор Стародобов розповів про географічні зазначення, корисні винаходи, і зупинився на не зовсім типових об’єктах права інтелектуальної власності – торговельні секрети, комерційні таємниці та ноу-хау. «Такі об’єкти відносяться до об’єктів прав інтелектуальної власності проте вони є більш об’єктом, який встановлює правовий режим обігу цієї інформації. Однією з найвідоміших комерційних таємниць є - рецепт Coca-Cola. Ходить багато легенд про те, що рецепт Coca-Cola не знає жодна людина в світі. Частину рецепту знає одна людина, другу частину- знає інша людина, і за легендою, вони завжди літають різними літаками. Тобто такі об’єкти це більше про режим обігу конфіденційної інформації, яка має комерційну цінність для того, чи іншого підприємства або осіб, які вжили певних заходів для збереження цієї інформації».

Голова комісії з питань інтелектуальної власності ICC Ukraine зазначив, що існує декілька способів захисту прав інтелектуальної власності: претензійний порядок та судовий порядок. В першому випадку відстоювати свої права на інтелектуальну власність власник може за допомогою висування претензій, а також написання скарг до онлайн-платформ (Google, YouTube, Facebook інш.), на яких було розповсюджено об’єкти інтелектуальної власності. В другому випадку, власник інтелектуальної власності подає позов до суду. «Якщо повідомлення з вимогою припинити порушення прав не дає результату, власник інтелектуальної власності має право звернутися до суду, що б встановити справедливість і отримати відшкодування», - зазначив Ігор Стародубов.

На важливості захисту прав інтелектуальної власності та проведенні подібних просвітницьких зустрічей зосередив увагу учасників вебінару й радник директора Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій Микола Потоцький.

«Саме такі заходи стимулюють і бізнес, і науковців, звертати увагу на сферу інтелектуальної власності. Ми наприклад, як УКРНОВІ, відзначаємо сьогодні ділову активність бізнесу, і це дуже приємно! Останні показники статистичної діяльності вказують на те, що збільшується кількість заявок, які подаються на об’єкти права інтелектуальної власності. Тому наразі ми намагаємося вийти на рівень доКОВІДного періоду, адже це була така перша хвиля спаду заявок на реєстрацію права інтелектуальної власності», - зазначив він.

Для учасників вебінару Микола Потоцький презентував доповідь на тему: «Бренди та індустрії». Радник директора Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій зазначив, традиційно складовими бренду є - торговельні марки, комерційні позначення, найменування доменів, дизайн інтер’єрів, словесні торговельні марки тощо. «На наше переконання, складовою бренду можуть бути майже всі об’єкти інтелектуальної власності, а стати брендом можна лише шляхом використання та встановлення стійких асоціативних зав’язків між брендом і певними стандартами якості, властивостей, джерелом походження і трошки рідше - власником. Бренд значно підвищує купівельну привабливість товарів та послуг. Про бренд ми можемо говорити тільки тоді коли продукція зарекомендувала себе на ринку, тож це завжди позитивні асоціації», - зазначив він.

Також Микола Потоцький розповів про функції бренду, форми захисту бренду та ризики, які повинен враховувати бізнес, реєструючи торгові марки та інше.

Актуальною та пізнавальною для учасників вебінару стала й доповідь завідувачки кафедри міжнародного, цивільного та комерційного права Державного торговельно-економічного університету Наталії Мазаракі. Професорка розповіла про - Відповідальність онлайн-платформ за дотримання прав інтелектуальної власності. Наталія Мазаракі зазначила, що ця тема перебуває в сфері як наукових інтересів так і в цілому, інтересів нашого суспільства, адже всі ми користуємося онлайн-платформами і часто можемо бути безпорадними щодо захисту прав на нашу інтелектуальну власність.

«Ми бачимо зараз, що з’являються нові професії – блогери-інфлюенсери, які продукують певний контент, захищений правами ІВ. Тому тут ми стикаємося із дисбалансом, по суті, тут є три гравця. Є автор контенту, власник прав ІВ, наприклад, тієї ж торговельної марки, є онлайн-платформа, яка сама визначає правила, яким чином користувачі можуть використовувати розміщений контент, а яким чином не можуть використовувати. Це платформи зазначають у правилах використання онлайн-платформ. Також вони створюють певні алгоритми, які регулюють те, що буде демонструватися на онлайн-платформі, що буде автоматичне видалятися з цієї онлайн-платформи і по суті, на це користувачі вплинути особливо не можуть. Вони можуть користуватися вже тими правами, які надані третім гравцем в цій ситуації. І виникає питання - якими чином це має співвідноситися і якими чином захищати права ІВ? Як людина може реалізувати свої права і забезпечити свободу підприємницькою діяльності? Тобто зараз перед суспільством та перед законодавцями стає дуже багато цікавих та складних питань», - зазначила вона.

Наталія Мазаракі зауважила, що в США та в Європейському Союзі в питаннях щодо правового регулювання онлайн-платформ вже досягли значних успіхів. Втім, Україна, тільки починає цей шлях. «Питання відповідальності онлайн-платформ має дуже багато моментів. Проблематика дуже широка. Бачу цей напрям дуже цікавим і з точки зору юридичної науки, і правового застосування, тому прошу приєднуватися до цих досліджень», - зазначила вона.

В свою чергу експерт у сфері інтелектуальної власності Global Expert UA Олександр Жихарєв в ході вебінару представив доповідь на тему: «Як захистити дизайн виробу».

«Промисловий зразок – результат творчої діяльності людини в галузі художнього конструювання. Тобто по суті, це дизайн виробу. В принципі це може бути зовнішній вигляд будь-якого виробу, його дизайн. Тому для того, щоб його зареєструвати, він повинен відповідати такому критерію як новизна. Що доцільно захищати? Можна захищати весь об’єкт, цілий, або його частину, яка є предметом якогось дизайнерського рішення. Тобто, можна захистити промисловим зразком або цілу чашку, або тільки її ручку, якщо ручка є якоюсь унікальною. Це не завжди може бути якийсь конкретний предмет, якого можна доторкнутися. Це може бути індивідуальний продукт дизайну. Наприклад, інтерфейс мобільного застосунку або результат графічного дизайну. Завжди потрібно дивитись на природу об’єкту інтелектуальної власності і сфери де його застосовують. Якщо це засіб для індивідуалізації, для щоб відрізнити один товар від іншого - це все ж таки торговельна марка. Якщо це предмет дизайну, зовнішнього виду виробу – це промисловий зразок», - пояснив він.

Промисловим зразком, за словами Олександра Жихарєва можуть бути: підошва взуття, застібка, комплект меблів, ручка шухляди, оздоблення дверей, вид упаковки товарів та багато іншого. «Навіщо потрібна реєстрація промислового зразка? На нього надається свідоцтво України або зареєстрованим промисловим зразком можна також вважати міжнародну реєстрацію промислового зразку, яка розповсюджена на територію України за міжнародною угодою. Загальний строк дії - 25 років. Але, кожні п’ять років до цього максимального строку потрібно подавати клопотання про продовження дії реєстрації. І кожен рік потрібно сплачувати річний збір. Тільки за цих умов можна досягти максимальної дії реєстрації», - зазначив він.

Тему брендів продовжила радник голови комісії з питань інтелектуальної власності ICC Ukraine Наталія Бегуш. Експертка розповіла учасникам вебінару про: «Права на Бренд: як реєстрація торговельної марки може змінити гру на ринку?». Зокрема, вона закцентувала увагу слухачів на тому, для чого реєстрація та захист потрібні власникам великого, малого та середнього бізнесу, підприємцям, які продають товари чи організовують певні послуги та чому саме торговельна марка відіграє ключову роль для досягнення успіху бізнесу. «Торговельна марка це певний унікальний символ який або фраза, символи, слоган чи дизайн який по факту ідентифікує власника цього бізнесу, тобто надавача послуг чи товарів серед інших його конкурентів. В Україні на даному етапі реєструються словесні, зображувальні та комбіновані торговельні марки. Навіть тільки за назвою ми одразу можемо ідентифікувати цю торгівельну марку, - пояснила Наталія Бегуш. - Бренд це не тільки логотип чи словесна ТМ, це - комплекс асоціацій, які відображають вашу компанію, не тільки через послуги чи товари, але й через вашу назву. Саме ТМ має центральну роль і ключовий пазл в побудові бренду. Спочатку вас визнають по назві, потім по якості. ТМ є візитівкою і передає певні цінності з вашим брендом. Тобто, торгова марка є першою з чим знайомиться споживач».

Крім того, Наталія Бегуш розповіла про те, як правильно побудувати відомий та стійкий до конкуренції на ринку бренд, яких заходів слід вжити перед реєстрацією та виходом на ринок торгової марки та яким чином можна захистити свої права.

Зазначимо, що охорона права на інтелектуальну власність має ключову роль у створенні, побудові та сталому розвитку будь-якого бізнесу, тому цій темі радимо приділяти особливу увагу та слідкувати за подальшими анонсами наших заходів. 



Добре відома торговельна марка: що дає цей статус та як його отримати?

24 серпня 2023

🙌Сильні, нескорені, винахідливі, сміливі та талановиті!
Українці, вітаємо з Днем Незалежності!

Сьогодні ми святкуємо нашу державну незалежність та гордість бути частиною цієї неймовірної країни. Нехай наша Україна цвіте, розцвітає та підноситься високо на міжнародній арені.

Бажаємо миру, щасливих моментів та безмежного процвітання. Нехай наша держава завжди буде символом вольності та демократії.

 

З найкращими побажаннями, команда GlobalExpertUA. 



Добре відома торговельна марка: що дає цей статус та як його отримати?

10 серпня 2023

В України налічується більше ніж 300 тисяч зареєстрованих торговельних марок, та далеко не всі з них можна визначити, як добре відомі. Хто надає цей особливий статус, які переваги він має та куди звертатися для визнання торговельної марки добре відомою в Україні, ми запитали у наукової консультантки з питань інтелектуальної власності Тетяни Ткачук. 

Розкажіть, що означає термін добре відома марка в Україні?
Добре відома торговельна марка – це позначення, що протягом тривалого часу використовується на території конкретної країни і набуло широкої популярності серед споживачів щодо товарів та/або послуг. На сьогодні добре відома марка це та, яка за рішенням спеціального чи судового органу, визнана в Україні відомою. 

В Україні станом на сьогодні визнано добре відомими біля 230 торговельних марок, але в порівнянні із звичайною реєстрацією торговельних марок – це звісно дуже мала цифра.
Прикладами добре відомих торговельних марок в Україні є «Google», «СТБ», «ROZETKA», «Nemiroff», «McDonald’s» та інші. 

Які переваги має цей вид реєстрації знаку? 

Насправді переваг дуже багато. Одна з основних це те, що правова охорона добре відомої торговельної марки розповсюджується як на споріднені товари і послуги, так і не споріднені з тими, для яких торговельну марку визнано добре відомою в Україні. Тобто розширює охорону щодо значно збільшеного переліку товарів і послуг, для яких торговельна марка визнана добре відомою, включно з усіма неспорідненими товарами та послугами. 

Наприклад, якщо торговельна марка визнана добре відомою для автомобілів, то цей правовласник має право забороняти її використовувати щодо наприклад, харчових продуктів або алкогольних напоїв. Таким чином, правовласник захищає себе та свою торговельну марку від завдання шкоди власним інтересам. 

Другий аспект. Торговельна марка визнана добре відомою отримує свою правову охорону на ту дату, коли віна визнається добре відомою. Тобто ця дата може бути значно ранішою ніж було прийняте рішення. При звичайній реєстрації позначення правова охорона починається з дати подачі заявки, а добре відома марка охороняється з дати, коли торговельна марка стала широко відомою серед споживачів. 

Ще одна перевага – це безстроковість. Для добре відомої марки не встановлений термін дії. Тобто він визнається безстроково. Якщо реєстрацію торговельної марки потрібно продовжувати кожні 10 років, то для добре відомого знаку не має таких вимог. Це оптимізує витрати часу та коштів правовласника такої торговельної марки. 

Також статус добре відомості підвищує вартість торгової марки як нематеріального активу. Таким чином вона стає набагато дорожчою у порівняні із звичайною торговельною маркою та свідчить про високу якість маркованих нею товарів та/або послуг. 

Суттєвою перевагою визнання знаку добре відомим є й те, що вона дає правовласнику можливість отримати значно більшу суму при відшкодуванні збитків, завданих третіми особами у зв’язку з порушенням прав на нього. 

До того ж власник добре відомої марки вправі вимагати заборони використання у спірному позначенні, істотної частини яку відтворює добре відома торговельна марка. Тобто після набуття торговельною маркою статусу «добре відомої» правовласник отримує право вимагати відхилення або визнання недійсними реєстрації спірних торговельних марок, що відтворюють істотну частину добре відомої марки. Як приклад, компанія McDONALD'S, протягом останніх кількох років визнала недійсними реєстрації та використання третіми особами таких схожих знаків як, МакСмак, McBurger, МакBeer, Мак-Дак, McApple Cider , McDelivery та інші. 

Як здійснюється правова охорона добре відомої торговельної марки?
Умови охорони прав на добре відому марку передбачені ст. 25 Закону України "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг". Перш за все необхідно, щоб компетентний орган визнав марку добре відомою. Вирішити це питання може Апеляційна палата або суд. До того ж рішення Апеляційної палати може бути оскаржено у судовому порядку. 

При визначенні того, чи є марка добре відомою в Україні, можуть розглядатися, зокрема, такі фактори, якщо вони є доречними: ступінь відомості чи визнання марки у відповідному секторі суспільства; тривалість, обсяг та географічний район будь-якого використання марки чи її просування, включаючи рекламування чи оприлюднення та представлення на ярмарках чи виставках товарів чи послуг, щодо яких марка застосовується; тривалість та географічний район будь-яких реєстрацій чи заявок на реєстрацію марки за умови, що вона використовується чи є визнаною; свідчення успішного відстоювання прав на марку, зокрема територія, на якій марка визнана добре відомою компетентними органами; цінність, що асоціюється з маркою. Цей перелік не є вичерпним. 

Із дати, на яку за визначенням Апеляційної палати чи суду марка стала добре відомою в Україні, їй надається правова охорона така сама, якби вона була заявлена на реєстрацію в Україні. При цьому, як уже зазначалось, вона поширюється також на товари і послуги, що не споріднені з тими, для яких марку визнано добре відомою в Україні, якщо її використання іншою особою стосовно таких товарів і послуг вказуватиме на зв'язок між ними та власником добре відомої марки і його інтересам, ймовірно, буде завдано шкоди таким використанням. 

Таким чином, у випадку визнання марки добре відомою можливе розширення обсягу її правової охорони. 

Хто має право отримати статус добре відомої торговельної марки? 

В нашій країні передбачено два шляхи визнання торговельної марки добре відомою – ми можемо звернутися або до Апеляційної палати - колегіального органу НОІВ або до суду.
Через суд ми звертаємося з позивною заявою з вимогами визнати торговельну марку добре відомою, а через Апеляційну палату заявник повинен подати заяву згідно встановленого порядку, з додатками, що мають включати зображення знаку, фактичні дані, що підтверджують наявність доречних чинників, що торговельна марка дійсно добре відома, та інш. 

При визначенні того, чи є торговельна марка добре відомою в Україні, можуть розглядатися такі фактори: 

ступінь відомості чи визнання марки у відповідному секторі суспільства; тривалість, обсяг та географічний район будь-якого використання марки чи її просування, включаючи рекламування чи оприлюднення та представлення на ярмарках чи виставках товарів чи послуг, щодо яких марка застосовується; тривалість та географічний район будь-яких реєстрацій чи заявок на реєстрацію марки за умови, що вона використовується чи є визнаною; свідчення успішного відстоювання прав на марку, зокрема територія, на якій марка визнана добре відомою компетентними органами; цінність, що асоціюється з маркою. Цей перелік не є вичерпним. 

Відомості про добре відомі торговельні марки, визнані такими Апеляційною палатою або судом, вносяться НОІВ до переліку добре відомих в Україні торговельних марок та публікуються в Бюлетені. 

Перелік добре відомих в Україні торговельних марок має інформаційний характер, є загальнодоступним і оприлюднюється на офіційному веб-сайті. 

Як визначається ступінь відомості? 

Насправді це великий обсяг матеріалів, який повинен подати заявник, щоб довести, що його торговельна марка є добре відомою в Україні. Це можуть бути зокрема дані соціальних опитувань, премії, нагороди, докази активного рекламування, виставки, ярмарки, тощо. Тобто не має стовідсоткової гарантії, що торговельну марку визнають добре відомою адже для цього існує досить багато чинників. 

А які торговельні марки у світі вважаються добре відомими?

Добре відомі знаки можна віднести до окремої категорії позначень, які введені ст. 6 bis Паризької конвенції про охорону промислової власності, відповідно до якої охорона для таких знаків або позначень може виникати без стандартної реєстрації. Найвідомішими у світі торговельними марками є, наприклад: Apple, Google, Microsoft, Amazon, Facebook, Coca-Cola, Disney, Samsung, Louis Vuitton, McDonald’s. 

Порада для бізнесу: чи варто реєструвати торговельну марку як добре відому?

Звичайно, що так. Адже це дає власнику більш широку правову охорону у разі, якщо його торговельну марку або її частину будуть використовувати незаконно або іншим чином порушувати його права також, це значно збільшує вартість такого нематеріального активу. 

Залишились складні питання? Шукаєте фахову підтримку? Телефонуйте нам: +38 (073) 853 26 13 



Важливість охорони інтелектуальної власності для досягнення успіху бізнесу

08 серпня 2023

7 вересня ICC Ukraine за підтримки IP офіс, GlobalExpert.UA та ВГО «Союз експертів України» запрошує на вебінар «Важливість охорони інтелектуальної власності для досягнення успіху бізнесу».

Захід стане цікавим та корисним для:
• авторів різних об’єктів інтелектуальної власності;
• дизайнерів та творців, які розробляють дизайнерські продукти, логотипи, веб-сайти, які бажають захистити свої творчі роботи та бренди;
• підприємців, які ведуть власний бізнес або планують його створити, та хочуть дізнатися як захищати свої ідеї, продукти та розробки, щоб запобігти незаконному використанню конкурентами;
Учасники вебінару зможуть дізнатися практичні аспекти охорони об’єктів права інтелектуальної власності та поспілкуватися з експертами галузі. 

Час проведення: 11:00. 

Мова проведення: українська 

Для реєстрації заповніть форму: https://forms.gle/8a8UFXMrUGjRV6d67 

Успіх бізнесу – це не тільки кропітка та наполеглива праця, а й вміння захистити результати своєї роботи від незаконного використання. 

Зверніть увагу! Учасники вебінару зможуть отримати ексклюзивну пропозицію! 

Отримати 50% знижки на послуги нашого патентного повіреного для реєстрації Вашої Торговельної Марки, Авторського Права чи Промислового Зразка в Україні.
Забезпечте захист своїх ідей та створіть цінний актив з нами за половину вартості. Вигідна угода для успішних бізнесів! 



Оцінка майна: кому та для чого вона потрібна?

07 серпня 2023

Отримуєте у власність нерухомість? Страхова компанія за зниженою ціною оцінила автомобіль після ДТП? Сусіди залили вашу квартиру? Підприємство або житло постраждало через військові дії? Плануєте продати частину активів у компанії? Отримати реальні цифри допоможе проведення процедури оцінки майна та майнових прав. Про це говоримо з оцінювачем Наталією Тимощук. 

Що таке оцінка майна та для чого вона може бути потрібною?
Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» дуже чітко виділяє її поняття. Оцінка майна - це процес визначення вартості об’єкта на дату оцінки за процедурою, встановленою нормативно-правовими актами, зазначеними в статті 9 цього закону. 

Оцінка майна проводиться у випадках встановлених законодавством. Наприклад, це: реорганізація чи ліквідація державних чи комунальних підприємств, переоцінка основних фондів. Слід зазначити, що актуальною сьогодні є оцінка майна, що проводиться з метою відшкодування збитків від збройної агресії російської федерації. 

В яких випадках може знадобитися оцінка майна та кому частіше за все вона потрібна? 

З потребою в оцінці насправді може зустрітися кожен. Це можуть бути адвокати або нотаріуси, коли наприклад, відбувається процедура продажу чи оформлення спадщини. Бухгалтери, щоб визначити вартість основних засобів. Але також зустрітися з такою необхідності можуть і пересічні громадяни.
Наприклад, оцінка може знадобитися в моментах страхування. Коли страхова компанія порахувала вам по заниженій ціні машину після ДТП. Також оцінка стане в нагоді для людей, коли продається майно в заставу. Поширена сьогодні оцінка під час відшкодування збитків. Наприклад, при затопленні квартири, щоб визначити вартість відшкодування. 

Крім фізичних осіб, оцінка майна може бути потрібною і юридичним особам. Наприклад, коли потрібно виплатити вартість частки одному з членів ТОВ, чи при переоцінці основних фондів, при внесенні власності в статутний капітал або при передачі торгових марок. Тобто з оцінкою майна ми зустрічаємося дуже часто і знадобитися вона може в будь-якій сфері. 

Які є основні види оцінки майна?

Оцінка майна загалом розподіляється на два основних види: матеріальна оцінка і нематеріальна оцінка.
До матеріальної оцінки відноситься: нерухомість, квартири, будинки, будівлі, колісно-транспортні засоби, літальні апарати. Оцінка рухомих речей, що становлять культурну цінність. І взагалі, оцінка рухомого та нерухомого майна.
До нематеріальної оцінки відноситься оцінка: права на об’єкті інтелектуальної власності, оцінка майнових прав та нематеріальних активів, цінних паперів, цілісних майнових комплексів. 

Як довго зазвичай триває процес оцінки?
Звісно, це залежить від того, з якою саме оцінкою звертаються. Наприклад, якщо ми звертаємось з ціллю порахувати збитки в квартирі після залиття, то це може зайняти два дні. Тобто, це мінімальний термін. 

Замовникам потрібно розуміти, що оцінювачу обов’язково потрібно ознайомитися з об’єктом. Виконавець повинен бути на об’єкті. Потрібні фотографії об’єкту, які він надає в своєму звіті. Має бути виділений певний час на ознайомлення з документами. Наприклад, якщо ми кажемо про квартиру, то це документи про право власності, технічний паспорт на квартиру. Таким чином, оцінювач виділяє ще десь півдня на ознайомлення з об’єктом. І звісно, що потрібен час на складання самого звіту. 

Слід розуміти, що звіт оцінювача - це не один аркуш, де він пише скільки коштує об’єкт. Звіт - це повноцінний документ, де повинні міститися прорахунки, зроблені згідно з усіх підходів. Опис об’єкту, тощо. Якщо це квартира, то оцінювачу потрібно описати, де вона знаходиться, регіон та в якому стані. 

Таким чином, оцінка може відбуватися від умовно двох днів. Але максимальний час може становити навіть і пару місяців. Якщо ми кажемо про більш складнішу оцінку, наприклад, оцінка торгівельної марки. То оцінювачу буде потрібен час, як на ознайомлення з фінансовими документами підприємства, якому належить торгівельна марка, так і потрібно ознайомитися де ця торгова марка використовується. Наприклад, є торгова марка, яка використовувалася для онлайн-казино. В цій ситуації оцінювачу потрібно витратити час для того, щоб вивчити законодавчу базу про те як взагалі працює онлайн-казино в Україні. Які документи потрібні, щоб займатися такою діяльністю, знати і розуміти сферу застосування об’єкту. Тому так, оцінка може займати як два дні, так і декілька місяців. 



Експерт у сфері діяльності суб'єктів господарювання та економічної безпеки підприємства, д.ю.н., професор Дмитро Беззубов про забезпечення об’єктивності висновку експерта

19 липня 2023

В діяльності щодо проведення всіх видів експертиз одним із найбільш актуальних питань є дотримання принципу об’єктивності і повноти дослідження. Дотримання цих базових принципів судової експертизи, які визначені в Законі України «Про судову експертизу» гарантує, що результати експертизи дозволять встановити істину в справі, що розглядається.

Чинний нормативний матеріал дозволяє виділити окремих суб’єктів судового процесу з позиції проведення експертизи – це судовий експерт, фахівець та фахівець в галузі права. Залучення цих суб’єктів в судовій справі дозволяє розвантажити судову систему з позицій термінів вивчення спеціальної інформації при розгляді окремих категорій справ. Неможливо охопити всі питання та проблеми, з якими може стикатися експерт або фахівець при формуванні висновку після отримання запиту від адвоката або клієнта. В цьому переконаний експерт у сфері діяльності суб'єктів господарювання та економічної безпеки підприємства, д.ю.н., професор, Дмитро Беззубов.

Саме проблема обмеженості знань та часу на формування висновку формулює попит на залучення наукових та науково-педагогічних працівників в сферу експертної діяльності. Така співпраця на договірних засадах дозволяє більш об’єктивно дослідити проблему і питання, що поставлені клієнтом та в найкоротші строки сформулювати базові висновки по справі.

Науковий або науково-педагогічний працівник є суб’єктом наукової діяльності і досліджує певні проблеми науки або техніки в рамках бюджетних або ініціативних тем, що затверджені кафедрами навчальних закладів або секторами наукових установ. Ці напрацювання відображаються в публікаціях науковця як у фахових вітчизняних виданнях так і міжнародних виданнях, в навчальних посібниках з певних дисциплін, в монографіях та тезах доповідей на семінарах, конференціях або симпозіумах.

При роботі над питаннями адвоката експерт використовує в тому числі і наукові роботи провідних вчених. Але саме залучення певного науковця до проведення експертизи є частиною забезпечення об’єктивності висновку експерту.

GlobalExpert.UA підтримує високі стандарти якості проведення експертиз методом наукової співпраці між експертами та науковцями в різних сферах експертної діяльності.



Наукові консультанти з питань інтелектуальної власності Ігор Стародубов та Наталія Бегуш взяли участь у вебінар на тему «Особливості проведення експертних досліджень у сфері інтелектуальної власності товарів з використанням знаків для товарів і послуг, правовласником яких є компанія Sony Interactive Entertainment Inc.»

13 липня 2023

Ця подія проводилася для спеціалізованої аудиторії – експертів у сфері інтелектуальної власності та для кожного, кого цікавлять аспекти проведення експертних досліджень у сфері інтелектуальної власності товарів з використанням знаків для товарів і послуг, правовласником яких є компанія, що представляє бренд «Playstation».

В ході зустрічі виступила пані Камелджит Сідху (Kameljit Sidhu) – помічниця юриста департаменту захисту інтелектуальної власності (intellectual property enforcement paralegal) компанії Sony Interactive Entertainment Inc. – London із темою презентацією «ІДЕНТИФІКАЦІЯ ОРИГІНАЛЬНОГО БЕЗДРОТОВОГО КОНТРОЛЕРУ DUALSHOCK® 4 ДЛЯ PLAYSTATION® 4».

Для фахівців цієї сфери було дуже важливо та цікаво дізнатись позицію компанії щодо порушень прав інтелектуальної власності на словесне позначення, побачити приклади порушень, які саме позначки використовує компанія на своїх товарах, та як відрізнити їх від підробки тощо. Учасники вебінару погодились із пані Камелджит Сідху, що дійсно використання словесного позначення зареєстрованого як знак для товарів та послуг, при посиланні на нього, відображеного на контролері, не є порушенням прав інтелектуальної власності на таке позначення. 

Детальніше можна почитати про подію на сайті співорганізаторів заходу ВГО «Союз експертів України» тут: https://seu.in.ua/.../onlajn-zustrich-osoblyvosti.../



13 липня відбудеться онлайн-захід присвячений питанням  проведення експертних досліджень з використанням ТМ, правовласником яких є компанія Sony Interactive Entertainment Inc!

11 липня 2023

До уваги експертів у сфері інтелектуальної власності та всіх, кого цікавлять аспекти проведення експертних досліджень у сфері інтелектуальної власності товарів з використанням знаків для товарів і послуг, правовласником яких є компанія Sony Interactive Entertainment Inc! 

Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати, за підтримки ТОВ «ЮАРА» та ВГО «Союз експертів України» запрошують на онлайн-зустріч із Sony Playstation.

Тема: Особливості проведення експертних досліджень у сфері інтелектуальної власності товарів з використанням знаків для товарів і послуг, правовласником яких є компанія Sony Interactive Entertainment Inc. 

Онлайн-захід відбудеться 13 липня о 13:00 (за київським часом).
Спікер: Kameljit Sidhu (пані Камелджит Сідху) - помічниця юриста департаменту захисту інтелектуальної власності (intellectual property enforcement paralegal) компанії Sony Interactive Entertainment – London.

В обговоренні теми візьмуть участь: Ігор Стародубов – віцепрезидент з питань захисту інноваційної діяльності та трансферу технологій ICC Ukraine, Президент ВГО «Союз експертів України», Директор «Центру судової експертизи та експертних досліджень» ДП «Інформаційні судові системи», науковий консультант з питань інтелектуальної власності Global Expert UA, к.ю.н., атестований судовий експерт, патентний повірений, оцінювач.

Експерти Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України на чолі із завідувачем лабораторії економічних досліджень та досліджень у сфері інтелектуальної власності ДНДЕКЦ МВС України Інною Головою.

⏱Реєстраційна форма на захід: https://forms.gle/o9hDNuFe3Xj7n8Lj9




6 липня для експертів галузі інтелектуальної власності, менеджерів бізнесу, авторів, митців, інноваторів, винахідників та розробників, відбувся вебінар: «Роль успішної комерціалізації об'єктів права інтелектуальної власності в компанії»

06 липня 2023

Організатором заходу виступив Українській національний комітет Міжнародної торгової палати ICC Ukraine за підтримки консалтингової компанії IP Global Expert та Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій.

Модератором вебінару став науковий консультант з питань інтелектуальної власності IP Global Expert, віцепрезидент з питань захисту інноваційної діяльності та трансферу технологій ICC Ukraine Ігор Стародубов. Участь у заході також взяла наукова консультантка з питань інтелектуальної власності IP Global Expert Наталія Бегуш.

 
Спікерами виступили: радник директора Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій, доктор юридичних наук Микола Потоцький, начальниця Департаменту «Академія інтелектуальної власності» УКРНОІВІ, докторка юридичних наук Ольга Кулініч та фахівець 1 категорії відділу розвитку мережі центрів підтримки технологій та інновацій (TISC) Юліана Зух.

 
Під час онлайн-заходу понад два десятки учасників змогли дізнатися більше про можливості захисту прав інтелектуальної власності, ознайомитися з новими стратегіями та кращими практиками з комерціалізації інтелектуальної власності, щоб ефективно впроваджувати свої інновації на ринку, а також отримали можливість поставити запитання експертам у галузі.

 
Як зазначив модератор вебінару Ігор Стародубов, подібні заходи будуть проводитись й надалі, адже тема розвитку інтелектуальної власності та інновацій вкрай важлива для сталого розвитку економіки та відбудови України.


Команда Global Expert вітає всіх причетних із професійним святом – із Днем судового експерта!

04 липня 2023

Ми разом працюємо на благо правосуддя та справедливості.
Бажаємо кожному успіхів та натхнення у подальшій роботі.
Зичимо вам міцного здоров’я, невичерпного оптимізму»!

Член команди Ігор Стародубов, який очолює Всеукраїнську громадську організацію «Союз експертів України» зняв вітальний ролик, присвячений професійному святу експертів України!

Хай добробут і мир панує у ваших родинах та в нашій Україні!


«Роль успішної комерціалізації об'єктів права інтелектуальної власності в компанії»

06 липня 2023 

 Для кого:

  • менеджерів бізнесу;
  • авторів та художників;
  • інноваторів та винахідників;
  • дизайнерів;
  • розробників програмного забезпечення;
  • кожного, кого цікавлять практичні поради успішної комерціалізації об'єктів права інтелектуальної власності в компанії.

Модератор: Ігор Стародубов – віцепрезидент з питань захисту інноваційної діяльності та трансферу технологій ICC Ukraine, Президент ВГО «Союз експертів України», Директор «Центру судової експертизи та експертних досліджень» ДП «Інформаційні судові системи», консультант з питань інтелектуальної власності Global Expert UA, к.ю.н., атестований судовий експерт, патентний повірений, оцінювач

Спікери:
1. Микола Потоцький – радник директора Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій, доктор юридичних наук
☑ Тема: «Виклики воєнного стану: права інтелектуальної власності»
2.Ольга Кулініч – начальниця Департаменту «Академія інтелектуальної власності» УКРНОІВІ, докторка юридичних наук
☑ Тема: «Комерціалізація обʼєктів авторського права»
3. Юліана Зух - фахівець 1 категорії відділу розвитку мережі центрів підтримки технологій та інновацій (TISC).
Установа: УКРНОІВІ (Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій).
☑ Тема: "Промисловий зразок як об’єкт правової охорони, виклики комерціалізації промислового зразка".
⠀Організатори: Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати - ICC Ukraine
За підтримки:
Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій;
Global Expert UA.
⠀На цій зустрічі ви зможете поглибити свої знання про комерціалізацію інтелектуальних активів у вашій компанії.
✔ Реєстрація: http://surl.li/iorse 

Торговельна марка. Як зареєструвати? Переваги реєстрації

23 травня 2023

Бізнес завжди змагається за клієнта. І саме реєстрація торгової марки допомагає не загубити своїх споживачів серед товарів/послуг на ринку, законно отримати свій прибуток, вберегтися від шахраїв, а ще – створити та захистити власний, неповторний стиль.
Торговельна марка (trade mark – англ.) – словесний, графічний або комбінований знак, виконаний одним кольором чи певним поєднанням кольорів, куди входить шрифт напису та накреслення зображення.

Фактично це знак (напис або ілюстрація, або їх сукупність) для товарів та послуг, який допомагає клієнту розрізняти товари/послуги на ринку (Більше про це тут: Стаття 1 Закону «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг»)

Що дає реєстрація?

  • Упізнаванність на ринку
ТМ дозволяє споживачам розрізняти товари/послуги одного найменування між різними виробниками/надавачами та обирати саме ті, які відповідають його вимогам та потребам.

Захист від недобросовісних конкурентів
Якщо вчасно не потурбуватися про реєстрацію ТМ, під виглядом вашої продукції на ринку можуть з’явитися товари від інших виробників з такою самою назвою. Таким чином, ви ризикуєте:

  • втратити частину прибутку (або повністю втратити сегмент на ринку),
  • зашкодити власній репутації (якщо продукція від недобросовісних конкурентів буде неякісною),
  • торгову марку, яку ви не зареєстрували, можуть зареєструвати конкуренти і вже на законних підставах заборонити вам надалі користуватися нею.
Фінансова вигода
  • торгову марку можна оцінити і в подальшому продати, як цінний актив,
  • частину прав на ТМ можна передати на використання з встановленими грошовими виплатами власнику ТМ,
  • за допомогою зареєстрованої ТМ можна активніше залучати інвестиції та просувати товар/послугу за кордоном.
Законний захист своїх прав
В разі використання ТМ без вашого дозволу, ви як власник зареєстрованого знаку, маєте право звернутися до правоохоронних органів, юристів, суду з вимогою:
  • про припинення використання вашої ТМ недобросовісними конкурентами,
  • про вилучення контрафактної продукції з обігу на ринку,
  • відшкодування порушником завданих вам збитків та інше.
!Реєстрація торговельної марки – справа добровільна і залежить виключно від бажання власника, та щоб захистити власний бізнес від згаданих ситуацій, краще потурбуватися про реєстрацію перед виходом на ринок.

Як зареєструвати?
*Правова охорона надається знакові, який не суперечить публічному порядку, принципам гуманності і моралі та на який не поширюються підстави для відмови в наданні правової охорони, встановлені Законом.
Обсяг правової охорони торговельної марки визначається наведеними у свідоцтві її зображенням та переліком товарів і послуг, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до законодавства України право на одержання свідоцтва на знак для товарів і послуг мають фізичні та юридичні особи, об’єднання осіб або їх правонаступники. Для цього необхідно підготувати матеріали заявки та подати їх до Відомства.
За дорученням заявника заявку може бути подано через представника у справах інтелектуальної власності або іншу довірену особу.
Складання та подання заявки на видачу свідоцтва України на знак для товарів і послуг здійснюються за правилами, встановленими законодавством.

Заявка на знак для товарів і послуг повинна містити:
  • заяву про реєстрацію знака, у якій обов’язково зазначаються відомості про заявника та його адреса;
  • зображення знака, який заявляється;
  • перелік товарів і послуг, для яких заявник просить зареєструвати знак, згрупованих за Міжнародною класифікацією товарів і послуг для реєстрації знаків (МКТП).

Якщо заявник просить про охорону кольору чи поєднання кольорів як відрізняльної ознаки свого знака, то він повинен:
  • заявити про це та вказати в заяві колір чи поєднання кольорів;
  • подати в заявці кольорові зображення знака.
За подання заявки та дії, пов’язані із охороною прав на знак для товарів і послуг, сплачуються мита та збори у розмірах, передбачених законодавством.

Куди звертатись?
Фахівці Global Expert на договірних умовах можуть надати консультаційні послуги з питань набуття прав на об’єкти ІВ та підготувати всі необхідні документи для подання заявки на знак для товарів і послуг, а також провести супроводження документів при розгляді Відомством матеріалів заявки.

Для цього необхідно укласти договір на надання патентних послуг та надати довіреність на право представляти інтереси з питань, пов’язаних із набуттям прав на об’єкти права інтелектуальної власності, їх реєстрацією, продовженням дії прав на ОПІВ.

Є питання?
Пишіть або телефонуйте: https://ipexpert.org.ua/kontakti/


Нові можливості та завдання для незалежних судових експертів

15 травня 2023 

Проект Global Expert продовжує активно допомагати фізичним та юридичним особам в реєстрації та захисті прав інтелектуальної власності. 

Президент ВГО «Союз експертів України» Ігор Стародобув, якого нещодавно було призначено віцепрезидентом з питань захисту інноваційної діяльності та трансферу технологій Українського Національного Комітету Міжнародної торгової палати (ICC Ukraine) зазначає, попереду в експертів проекту багато роботи. 

Адже Global Expert став офіційним учасником ICC Ukraine, що відкриває нові можливості для роботи в напрямку захисту прав на об’єкти інтелектуальної власності в досудовому порядку та проведення експертних досліджень щодо встановлення фактів порушення прав на об’єкти інтелектуальної власності, а також у сфері інноваційної діяльності. 

Global Expert розширює свої можливості і буде працювати не тільки в сфері інтелектуальної власності, а й займатися іншими видами експертиз. Великий пласт нашої роботи буде присвячений й сфері інноваційної діяльності. 

Слід також зазначити, що незалежних експертів, тобто експертів, які не працюють в державних експертних установах, набагато більше ніж тих, хто працює в держустановах, саме в напрямку інтелектуальної власності. Тому, ми готові ділитися досвідом й активно долучатися до розробки й проведення методик, які виконуються при проведенні судових експертиз. Зокрема, в роботі над методикою по темі винаходів. Крім того, ми беремо участь в розробці питань для атестації судових експертів. Тобто незалежні судові експерти сьогодні мають великий досвід, активно працюють, удосконалюються й готові ділитися своїми професійними знаннями», - каже Ігор Стародубов. 

Сприятливою для цієї роботи є й динаміка розвитку ДО «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій». В офісі підкреслюють, що готові співпрацювати та залучати судових експертів, в тому числі й незалежних, до своєї роботи. 

«Стосовно можливості залучення та роботи з незалежними судовими експертами. В нас було декілька зустрічей, але ми не переводили це в офіційну трансформацію, через брак часу. Адже нам було потрібно перезапуститися, самому офісу як такому. Щоб офіс міг працювати як офіс, а не як просто відомство з реєстрацією. Ми розглядаємо себе як - професійний майданчик, який в майбутньому буде однозначно співпрацювати зі сферою судової експертизи, - розповідає Директор ДО "Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій" Олена Орлюк. - 

По-хорошому, ми маємо виходити на розуміння того, що діяльність експерт-відомств, судових експертів, повинна між собою тісно переплітатись, щоб дати змогу клієнтам отримати міцні позиції в захисті своїх інтересів у судовому порядку. Плюс сам по собі захист прав буде розвиватися і наш офіс буде активно долучатися до цієї роботи зі своїм внутрішнім функціоналом, адже ми займаємо відповідне місце взагалі в правовій системі державного регулювання в сфері інтелектуальної власності і в реалізації державної політики в сфері ІР й через призму захисту зокрема. Тож відповідно, ми будемо комунікувати з усіма інституціями, які долучаються до захисту прав, а особливе місце в цьому, посідають інститути, які займаються судовою експертизою».


Авторське право. Попит на візуальний контент. Чому потрібно реєструвати об’єкт авторського права? Яка вигода для автора?

10 квітня 2023

 Чому потрібно реєструвати об’єкт авторського права? Яка вигода для автора? Про це говоримо з науковою консультанткою з питань інтелектуальної власності IP Global Expert Наталією Бегуш.

❓︎ Що може бути об’єктом авторського права
Виступи, музичні твори, картини, фотографії, ілюстрації¸ комп’ютерні програми, ювелірні вироби, бази даних тощо і цей перелік не є вичерпним. 

Розвиток багатьох галузей творчості стимулює щодня виникнення нових об’єктів авторського права. У «Законі України про авторське право та суміжні права» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2811-20#Text міститься певний перелік об’єктів авторського права, до яких віднесено твори у сфері літератури, мистецтва, науки. Ані національне законодавство, ані міжнародне не передбачає виключного переліку об’єктів, яким надається охорона авторським правом. 

☑ Головне полягає в тому, що ці об’єкти повинні відповідати певним умовам. Твір повинен мати певну об’єктивну форму вираження (письмову, електронну (цифрову) чи іншу форму) та бути творчим результатом роботи автора. Такий твір належатиме до об’єктів авторського права.
Попит на візуальний контент. Чому потрібно реєструвати об’єкт авторського права і що це може дати суб’єкту авторського права❓︎
Останнім часом спостерігається зростання запитів щодо порушень авторського права на твори в мережі інтернет (картини, фотографії, ілюстрації, інфографіки, логотипи тощо). Запит на візуальний контент (соціальні мережі, сайти) у сучасному світі величезний. 

☑ Монетизація
Окремою перевагою реєстрації авторського права є те, що автор впевненіше може комерціалізувати результати своєї творчої діяльності, зокрема, може внести об'єкт авторського права до статутного капіталу суб’єкта господарювання.
Насправді об’єкти авторського права можуть бути оцінені у велетенські суми як в Україні, так і за її межами. При внесенні такого об’єкта до статутного капіталу товариства, як правило, проводиться оцінка майна і відповідно охоронний документ стане перевагою. 

☑ Для ефективного використання своїх творчих здобутків та їх монетизації рекомендується реєстрація об’єктів авторського права.
Більше читайте в інтерв’ю з Наталією Бегуш на сайті.

WorldIPDay: Розвиток інтелектуальної власності та інновацій в Україні – міцна безпека та стабільна економіка держави

26 квітня 2023

Однією з головних місій Українського Національного Комітету Міжнародної торгової палати (ICC Ukraine) є сприяння розвитку міжнародної торгівлі та інвестицій із впровадженням кращих світових практик. Досягнення цієї мети можливе завдяки непохитній позиції членів ICC Ukraine та виважених кроків у напрямку розвитку та захисту прав в сфері інтелектуальної власності та інновацій.

В цьому переконаний віцепрезидент з питань захисту інноваційної діяльності та трансферу технологій Українського Національного Комітету Міжнародної торгової палати (ICC Ukraine) Ігор Стародубов.

«26 квітня в Міжнародний день інтелектуальної власності ми нагадуємо суспільству про важливість інновацій, їх практичне застосування та правовий захист. Для ефективного впровадження інновацій, трансферу технологій, та захисту ІВ в Україні, на початку квітня ICC Ukraine спільно з Українським національним офісом інтелектуальної власності та інновацій підписав Меморандум про співробітництво та партнерство. Це підкреслює позицію Національного Комітету щодо формування позитивного міжнародного іміджу України та створення сприятливого бізнес–середовища. Автори, науковці, митці, стартапери України можуть і повинні бути залученими у відродженні країни, та мати можливість бути представленими та інтегрованими у міжнародну бізнес-спільноту», – підкреслив Ігор Стародубов.

Довідково: 26 квітня відзначається Міжнародний день інтелектуальної власності, встановлений на засіданні Генеральної асамблеї Всесвітньої організації інтелектуальної власності (ВОІВ). Цьогорічна кампанія ВОІВ присвячена темі: «Жінки та інтелектуальна власність: прискорення інновацій та творчості». 

Співпраця Комітету та Офісу спрямована на забезпечення позитивних зрушень у сфері інтелектуальної власності та інновацій з метою розбудови інноваційної економіки України.

Зокрема, сторони домовились взаємодіяти та сприяти створенню умов для розвитку національної інноваційної екосистеми в Україні, розбудови інноваційної інфраструктури та навичок інноваційного підприємництва.

Як підкреслив віцепрезидент з питань захисту інноваційної діяльності та трансферу технологій Українського Національного Комітету Міжнародної торгової палати (ICC Ukraine) Ігор Стародубов, завдяки спільному баченню завдань та викликів, що стоять перед сферою інтелектуальної власності в Україні, ICC Ukraine та НОІВ змогли оперативно перейти від намірів до рішень та долучитися до спільної роботи.

Завдяки досягнутим домовленостям в рамках підписаного Меморандуму, співпраця з Національним офісом інтелектуальної власності буде сприяти проведенню спільних заходів та дозволить суттєво підвищити рівень обізнаності населення з питань інтелектуальної власності та інновацій, а також допоможе в реалізації спільних ідей в сфері трансферу технологій. 

"Захист і розвиток інтелектуальної власності в Україні: фокус ICC Ukraine та IP офісу"

7 квітня 2023

7 квітня 2023 Президент Українського Національного Комітету Міжнародної торгової палати (ICC Ukraine) Володимир Щелкунов та директорка Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій Олена Орлюк підписали Меморандум про співробітництво та партнерство. У церемонії взяли участь Стародубов Ігор, Віцепрезидент ICC Ukraine з питань захисту іннооваційної діяльності та трансферу технологій, Машиніченко Олександр, Віцепрезидент ICC Ukraine з питань експертизи та експертно-правового забезпечення.






До уваги експертів з будівельно-технічних досліджень, будівельних компаній та проєктних організацій, та адвокатів що супроводжують будівельну галузь

10 квітня 2023

19 квітня 2023 о 16:00 відбудеться вебінар, присвячений темі:
Можливості судової експертизи у будівельній сфері. Практичні кейси.

Вебінар відбудеться онлайн на платформі Teams 19 квітня о 16:00 та буде корисним для: девелоперів, будівельних компаній, проєктних організацій.
Участь в заході – безоплатна.

Реєстрація за посиланням: https://cutt.ly/p7FIGec
Після неї вам на пошту надійде посилання для приєднання до онлайн зустрічі.

Які питання будуть розглянуті:
Можливості застосування судової експертизи в будівельній сфері;
Судове дослідження — як спосіб позасудового захисту інтересів девелопера, будівельника та проєктувальника;
Особливості призначення і проведення експертиз та досліджень:
– відповідності намірів забудови вимогам містобудівного законодавства (розміщення об’єктів)
– проєктної документації (відповідність складу та змісту нормам)
– вартості проєктних робіт
– відповідності виконаних робіт вимогам нормативів
– дефектів об’єктів нерухомого майна (гарантійний термін окремих конструкцій)
– дотримання протипожежних вимог, вимог щодо висотності та поверховості забудови, і допоміжних елементів забудови (парковання, майданчики тощо)
Особливості складання виконавчої та звітної документації на об’єктах з бюджетним фінансуванням;
Розбір практичних кейсів. Відповіді на питання учасників.

Спікери:

Олексій Командиров
Судовий експерт з будівельно-технічних та оцінково-будівельних досліджень
Завідувач відділу дослідження проєктної документації та вартості будівельних робіт КНІСЕ
Кандидат технічних наук
Заслужений будівельник України

Михайло Жужа
Судовий експерт з будівельно-технічних досліджень
Інженер-консультант. Спеціаліст з дозвільних процедур у будівництві
Засновник консорціуму “CLC Group” та телеграм каналу “PRO InfoBud“
Запис зустрічі буде викладений на YouTube каналі Школи PRO PM. 

В свою чергу, директор ДО «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій» Олена Орлюк зацікавлена в співпраці з Українським національним комітетом Міжнародної Торгової Палати – ICC Ukraine.

«Ми готові співпрацювати з усіма стейкхолдерами, які залучаються до підтримки національного бізнесу, позиціювання його в Україні та закордоном. З Українським національним комітетом Міжнародної Торгової Палати – ICC Ukraine ми також абсолютно готові долучатися до співпраці й розвитку. Оскільки Україні важлива будь-яка підтримка. Ваш офіс співпрацює з більш широким міжнародним майданчиком і фактично одразу первинно представляє інтереси в міжнародному розрізі. Звісно, що така співпраця може бути перспективною», – повідомила Олена Орлюк.

Також Олена Орлюк зауважила, що в Офісі є окремий функціонал для розвитку інноваційної діяльності та трансферу технологій.

«Ми працюємо з інноваційною діяльністю та трансфером технологій, бо в нас є окремий функціонал для цього. Сама назва Офісу про це говорить – Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій. Тобто відповідно великий блок наших повноважень пов’язаний саме з інноваційною сферою, з розбудовою інноваційної екосистеми й звісно ми робимо все для того, щоб цей напрям розвивався», – повідомила очільниця офісу. 

Розвиток захисту інтелектуальної власності та інновацій в Україні

7 квітня 2023

Розвиток захисту інтелектуальної власності та інновацій в Україні може стати перспективним напрямком спільної роботи ICC Ukraine та ДО «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій».

В цьому переконаний віцепрезидент з питань захисту інноваційної діяльності та трансферу технологій Українського Національного Комітету Міжнародної торгової палати (ICC Ukraine) Ігор Стародубов.

«Я впевнений що і ICC Ukraine і Державна організація «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій» можуть і надалі будуть спрямовувати свої зусилля на сталий розвиток обох установ у сфері захисту прав інтелектуальної власності та впровадженні інновацій.

Така співпраця може включати обмін досвідом та напрацюваннями в галузі захисту прав інтелектуальної власності, спільну розробку та впровадження інноваційних проектів, розвиток спільних програм з метою підвищення рівня захисту прав інтелектуальної власності, а також проведення спільних заходів для залучення уваги до проблем захисту прав інтелектуальної власності та впровадження інновацій.

Наша робота може допомогти обом організаціям досягти спільної мети – сприяти стабільному та динамічному розвитку в галузі захисту прав інтелектуальної власності та впровадженні інновацій, що стане ще одним дієвим механізмом в забезпеченні економічного розвитку України та її конкурентоспроможності на міжнародному рівні».



Ігоря Стародубова призначено віцепрезидентом з питань захисту інноваційної діяльності та трансферу технологій ICC Ukraine

26 березня 2023

Під час загальних зборів та засідання ICC Ukraine також було затверджено зміни у складі учасників. Відтепер ТОВ «Глобал Експерт ЮА» (Global Expert) є офіційним учасником ICC Ukraine.
На посаді віцепрезидента з питань захисту інноваційної діяльності та трансферу технологій на громадських засадах Ігор Вадимович буде займатися напрямками, пов’язаними із питаннями захисту трансферу технологій, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності.

Зокрема цей напрямок стосується вдосконалення системи охорони та захисту інтелектуальної власності в Україні, інноваційної діяльності та трансферу технологій; питань захисту прав на об’єкти інтелектуальної власності в досудовому порядку та проведення експертних досліджень щодо встановлення фактів порушення прав на об’єкти інтелектуальної власності; просуванням практичних рішень для вибору ефективної форми захисту об'єктів права інтелектуальної власності, інноваційної діяльності та трансферу технологій для учасників Асоціації ICC Ukraine. 

Нагадаємо, що Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine) — перший національний комітет на території країни, який об'єднує національні підприємства та компанії-нерезеденти, які представляють великий та середній бізнес.

ICC Ukraine - провідна Асоціація у сегменті міжнародного співробітництва та партнер для всіх учасників глобального бізнесу, влади та світової спільноти. На сьогодні комітет зарекомендував себе як один з найбільш амбітних та динамічно прогресуючих Національних комітетів Міжнародної Торгової Палати.