Друзі, продовжуємо розбиратись зі специфікою добре відомої торговельної марки. У цьому дописі дамо розуміння, як отримати статус добре відомої марки та чи варто цього прагнути загалом.
Нагадаємо, що добре відома марка – це позначення, яке стало впізнаваним серед споживачів завдяки тривалому використанню на ринку. Приклади добре відомих марок в Україні: Google, ROZETKA, Nemiroff, McDonald’s.
Як отримати статус добре відомої марки?
Визнання відбувається через Апеляційну палату НОІВ, або через судовий розгляд.При визначенні того, чи є торговельна марка добре відомою в Україні, можуть розглядатися такі фактори (перелік не є вичерпним):
• Ступінь відомості чи визнання марки у відповідному секторі суспільства.
• Тривалість, обсяг та географічний район будь-якого використання марки чи її просування, включаючи рекламування чи оприлюднення та представлення на ярмарках чи виставках товарів або послуг, щодо яких марка застосовується.
• Тривалість та географічний район будь-яких реєстрацій чи заявок на реєстрацію марки за умови, що вона використовується чи є визнаною.
• Свідчення успішного відстоювання прав на марку, зокрема територія, на якій марка визнана добре відомою компетентними органами.
• Цінність, що асоціюється з маркою.
Відомості про добре відомі торговельні марки, визнані такими Апеляційною палатою або судом, вносяться НОІВ до переліку добре відомих в Україні торговельних марок та публікуються в Бюлетені.
Перелік добре відомих в Україні торговельних марок має інформаційний характер, є загальнодоступним і оприлюднюється на офіційному веб-сайті.
Як визначається ступінь відомості?
Насправді це великий обсяг матеріалів, який повинен подати заявник, щоб довести, що його торговельна марка є добре відомою в Україні. Це можуть бути зокрема дані соціальних опитувань, премії, нагороди, докази активного рекламування, виставки, ярмарки тощо. Тобто не має стовідсоткової гарантії, що торговельну марку визнають добре відомою адже для цього існує досить багато чинників.
А які торговельні марки у світі вважаються добре відомими?
Добре відомі знаки можна віднести до окремої категорії позначень, які введені ст. 6 bis Паризької конвенції про охорону промислової власності, відповідно до якої охорона для таких знаків або позначень може виникати без стандартної реєстрації. Найвідомішими у світі торговельними марками є, наприклад: Apple, Google, Microsoft, Amazon, Facebook, Coca-Cola, Disney, Samsung, Louis Vuitton, McDonald’s.
Чи варто прагнути такого статусу?
Звичайно, що так. Адже це дає власнику більш широку правову охорону у разі, якщо його торговельну марку або її частину будуть використовувати незаконно або іншим чином порушувати його права також, це значно збільшує вартість такого нематеріального активу.
📌 Цей матеріал підготувала Тетяна Ткачук — фахівець у сфері інтелектуальної власності, атестований судовий експерт.
Тетяна надає консультації з питань авторського права, торговельних марок, промислових зразків та географічних зазначень.
Залишайте заявку на консультацію та дізнайтеся більше про реєстрацію добре відомої торговельної марки:
☎️ +38 (073) 853 26 13
📧 info@globalexpert.ua